Atenció psicopedagògica

L’atenció psicopedagògica és bàsica en el procés d’ensenyament-aprenentatge, especialment amb l’alumnat amb dificultats específiques. Per descomptat, no hem d’oblidar que qualsevol dels nostres alumnes, puntualment, pot necessitar la intervenció d’aquest servei de professionals. L’atenció psicopedagògica atén les necessitats dels alumnes, en la seva individualitat o com a grup, i intervé en aquests dos grans grups partint d’una visió sistèmica: el professorat i les famílies.

Les tasques principals es basen en la supervisió del procés de desenvolupament de l’aprenentatge dels alumnes; la realització d’activitats que permetin la valoració del desenvolupament dels nens; la pràctica d’actuació que permeti la millora del desenvolupament dels alumnes, en cas de necessitat, i la coordinació, assessorament i orientació a tots els agents implicats en el desenvolupament dels nostres alumnes: professors i pares.

Quant a la intervenció cal destacar:

INTERVENCIÓ AMB ELS ALUMNES

L’equip de professorat fa una valoració i avaluació inicial d’un desajust que pugui aparèixer en els diferents àmbits del seu desenvolupament (acadèmic, social, de conducta, emocional, motriu, etc.).

INTERVENCIÓ DE L’EQUIP DOCENT 

Assessorar, orientar i posar en pràctica a l’aula les dinàmiques adequades pel bon funcionament del grup.

INTERVENCIÓ AMB LES FAMÍLIES

 Posada en comú, assessorament i orientació amb pautes derivades de les observacions i derivacions a serveis externs, si escau, i que es poden dur a terme al propi centre.

Si continúas usando este sitio, aceptas el uso de cookies. Más información

Los ajustes de cookies en esta web están configurados para «permitir las cookies» y ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues usando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en «Aceptar», estarás dando tu consentimiento a esto.

Cerrar